Menu

Blog | Porady

Kilka słów na temat home stagingu.

 

            Home staging nie jest wymysłem XXI wieku, jednak w Polsce dopiero kilka lat temu zauważono, jak bardzo pomaga w transakcjach na rynku nie ruchomości, zwłaszcza gdy proces sprzedaży rozpoczyna się od publikacji ogłoszenia oraz zdjęć w internecie. 

 

            Czym jest home staging?

            „Staging”, w bezpośrednim tłumaczeniu z języka angielskiego, to „inscenizacja”. W tym wypadku działamy jednak w innym obszarze, niż film, albo teatr. Home staging odnosi się do nieruchomości i jest to to przygotowanie jej w celu jak najkorzystniejszej sprzedaży lub wynajmu. Specjalista dba o to, by przestrzeń była neutralna i atrakcyjna dla jak największej liczby odbiorców. Czasem wiąże się to z koniecznością remontu, jednak zwykle polega na efektywnej aranżacji. W efekcie takich działań otrzymujemy przestrzeń, w której możemy wykonać zdjęcia do ogłoszenia bądź pokazać ją na spotkaniu potencjalnym klientom.

 

            Dlaczego warto?

            Mitem jest to, że home staging wiąże się to z koniecznością wysokich nakładów finansowych. Wręcz przeciwnie. Chodzi tu o niski koszt zmian, w porównaniu z zyskiem, jaki otrzymujemy efektywnie sprzedając bądź wynajmując nieruchomość. Często drobne zmiany aranżacyjne i dodanie kilku elementów wystroju wnętrza zmieniają jego wyraz i sprawiają, że staje się bardziej atrakcyjnie wizualnie. Jednocześnie proste zabiegi potrafią sprawić, że zalety wnętrza zostają uwidocznione, a to, co mniej atrakcyjne schodzi na drugi plan.

 

            Home staging a ogłoszenia internetowe.

            Obecnie większość klientów szuka nieruchomości za pośrednictwem internetu. Zdjęcia są niezbędne, aby przykuć uwagę potencjalnego kupca bądź najemcy. Home staging sprawia, że klient zauważa potencjał nieruchomości, zapamiętuje ją i zauważa jej dobre strony. Jednocześnie ogłoszenia, które mają dobrej jakości zdjęcia, na których wnętrze dobrze się prezentuje, cieszą się większym zainteresowaniem odbiorców. Home staging przekłada się zatem na większą atrakcyjność ogłoszenia, a co za tym idzie - szybszą sprzedaż bądź wynajem nieruchomości.